06 Απριλίου 2020 – Ενημέρωση μελών σχετικά με την πορεία της πανδημίας covid -19.
ΔΣ ΣΕΤΕΥΔΑ, Αθήνα
Α) Οικονομικά μέτρα στήριξης που έχουν ήδη ληφθεί στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς προς αντιπαραβολή – γενικά αλλά και ειδικά για τον κλάδο μας
Ελλάδα: https://www.cnn.gr/oikonomia/story/213282/nea-metra-stirixis-anakoinonei-i-kyvernisi
Ελλάδα – ΣΕΤΕ : https://sete.gr/el/kentro-typou/covid-19-enimerosi/news-repository/2020/metra/
*Εάν κάποια από τις επιχειρήσεις – μέλη του ΣΕΤΕΥΔΑ διαθέτει ΚΑΔ που δεν άπτεται της έκτακτης κρατικής ενίσχυσης (Μάρτιος – Απρίλιος), παρακαλώ να μας προωθήσετε το αίτημα σας ούτως ώστε να το αποστείλουμε επισήμως.
**Ο ΣΕΤΕ πρότεινε επίσης αυτό : Σχετικά με όσες επιχειρήσεις έχουν εγκριθεί για επιχορηγήσεις βάσει του αναπτυξιακού νόμου : https://sete.gr/media/6239205/proteinomeni-diataxi-idia-symmetoxi.pdf
***Για όσες επιχειρήσεις είχαν μέχρι πέρυσι Άδεια Εκμίσθωσης Θαλασσίων Μέσων Αναψυχής και ήθελαν να την ανανεώσουν για φέτος (ανεξάρτητα από το θέμα του θαλάσσιου καγιάκ) – ο Σύνδεσμος των Εκμισθωτών απέστειλε την εξής επιστολή : http://w-a-g.gr/epiprostheta-metra-stirixis-kladoy-ek/
Β) Ενέργειες που έχουν ήδη προγραμματιστεί ή υλοποιηθεί στην Ελλάδα για την «επόμενη μέρα» στον κλάδο μας
Η κυβέρνηση και οι φορείς του τουρισμού επιδεικνύουν άμεσα αντανακλαστικά διαχείρισης της έντονης κρίσης που προκαλεί ο ιός Covid 19 στον τουρισμό και σε συνέχεια των μέτρων που λαμβάνει η πολιτεία για την στήριξη του κλάδου, από κοινού το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ και η Marketing Greece, δημιουργούν την online πλατφόρμα Greece From Home, μια πρωτοβουλία για την ενίσχυση της εικόνας της χώρας μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η πρωτοβουλία Greece From Home, με βασικό μήνυμα «από το σπίτι», έχει τρεις κεντρικούς στόχους: να βοηθήσει ανθρώπους από όλο τον κόσμο να μείνουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό και την κουλτούρα μας, να ανακαλύψουν και να εμπνευστούν από τις ομορφιές της χώρας μας και να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες – όλα αυτά μένοντας σπίτι.
https://www.greecefromhome.com/
Γ) Ενέργειες / Προτάσεις που έχουν ήδη προγραμματιστεί ή υλοποιηθεί παγκοσμίως για την «επόμενη μέρα» στον κλάδο μας
Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού :
Και το σχετικό pdf : https://webunwto.s3.eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/2020-04/COVID19_Recommendations_English_1.pdf
Ο διαγωνισμός που ο ΠΟΥ λάνσαρε στις 25/03, αφορά start ups που βρίσκονται στον χώρο του τουρισμού, και αναζητά καινοτόμες λύσεις και ιδέες.
https://drive.google.com/file/d/1Za41XfmwLU4YDpkFx3Beo-FfdrYHwQBx/view
Από τον Austin Adventures μία ωραία ιδέα ΔΩΡΕΑΝ που βοηθά στην διαφήμιση της επιχείρησης αλλά και στο engagement του κοινού της (webinar, δηλαδή ένα online σεμινάριο, κυρίως για παιδιά, σχετικά με Εθνικά Πάρκα ή άλλες περιοχές φυσικού κάλλους. Ένας μιλάει – συνοδός / ιδιοκτήτης – δείχνει φωτό και video & τα παιδιά ρωτούν μέσω chat) https://www.adventuretravelnews.com/austin-adventures-first-virtual-adventure-for-kids-a-huge-success-next-five-virtual-adventures-planned-for-coming-weeks
Παράδειγμα : https://www.austinadventures.com/virtual-adventures-for-kids/
Για όσες επιχειρήσεις μέλη έχουν συνεργασία με την πλατφόρμα GetYourGuide, έχουν προγραμματιστεί κάποια webinar, links εδώ :
2o webinar: “Δημιουργία και βελτιστοποίηση προϊόντων στην πλατφόρμα GYG”
– Πέμπτη 9 Απριλίου στις 11:00 ώρα Ελλάδας
https://getyourguide.zoom.us/j/948633868
3o webinar: “GYG Affiliate Program: αύξηση εσόδων από τους πελάτες σας, εύκολα και ανέξοδα”
– Πέμπτη 23 Απριλίου στις 11:00 ώρα Ελλάδας
https://getyourguide.zoom.us/j/281476725
Δ) Προτεινόμενες ενέργειες των μελών του Συνδέσμου εκ μέρους του ΔΣ του ΣΕΤΕΥΔΑ για το μέλλον
• Παράταση της επιδότησης ανεργίας του ΟΑΕΔ σε όσους υπαλλήλους εργάστηκαν στις επιχειρήσεις μας την σεζόν 2019, έως ότου χρειαστεί (τουλάχιστον ως την έναρξη λειτουργίας των ξενοδοχείων εκ νέου ή και την επανέναρξη των αερομεταφορών)
• Θα πρέπει όλες οι επιχειρήσεις του συνδέσμου, εάν επιθυμούν την βιωσιμότητά τους εν μέσω πανδημίας, αλλά κυρίως την «επόμενη μέρα» να προβούν στα παρακάτω βήματα :
1. Συνεχής επικοινωνία με το κοινό τους (social κλπ.)
2. Εστίαση σε προγράμματα private
3. Επικέντρωση σε weekend escapes
*Tα στοιχεία δείχνουν ότι πρώτος θα ανακάμψει ο εγχώριος τουρισμός και τα σύντομα ταξίδια με αυτοκίνητο
4. Δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών με τοπικές επιχειρήσεις
5. Δημιουργία voucher προς αγορά «εμπειριών» για το μέλλον
• Δεδομένου ότι ο κόσμος δεν θα πάψει ποτέ να αναζητεί την «αληθινή εμπειρία» – αυτήν που μπορεί κανείς να την αγγίξει, να την γευτεί κλπ. – οι μεγαλύτεροι OTAs του κλάδου συμβουλεύουν να μην προσπαθήσουμε να κάνουμε τα προϊόντα μας online επί πληρωμή (όπου αυτό θα ήταν εφικτό – πχ μάθημα μαγειρικής) , αλλά να εστιάσουμε σε ότι είμαστε πραγματικά καλοί.
• Θα πρέπει να τονίσουμε όλα τα μέλη προς τους συνεργάτες μας, το advantage που έχουμε ως κλάδος υπαίθριων δραστηριοτήτων. Το τονίζω διότι, είχαμε και θα έχουμε ανέκαθεν μικρά group προς αποφυγή συνωστισμού, υλοποιούμε σε εξωτερικό χώρο (καλά αεριζόμενο!) κλπ. Όσα λοιπόν μέλη, έχετε επαφές με ΜΜΕ, bloggers κλπ., μπορείτε να τους ζητήσετε να κάνουνε μία νύξη για τα προαναφερθέντα.
Θεωρούμε πολύ σημαντική και την συνεισφορά όλων σας στην αντιμετώπιση της «επόμενης μέρας» του κλάδου μας. Σας καλούμε λοιπόν σε μία κίνηση αλληλεγγύης και κοινής πορείας. Όσοι από εσάς έχετε κάποια καλή ιδέα για την αντιμετώπιση της πρωτόγνωρης αυτής κατάστασης παρακαλώ να μας την στείλετε.
Μπορεί να έχει να κάνει με προτάσεις που θα θέλατε να στείλουμε ως ΣΕΤΕΥΔΑ σε οποιαδήποτε υπουργείο, καλές πρακτικές που μάθατε για άλλες χώρες ή οτιδήποτε άλλο.
Αναμένουμε νέα σας!